Svenska Golfförbundet samlar all medieförsäljning hos Traveas

Svenska Golfförbundet (SGF) lägger all medieförsäljning hos annonsnätverket Traveas AB. Med Traveas teknologiplattform stärker SGF sin satsning på digital media och en enhetlig annonsavdelning för hela medieportföljen skapas.

Svenska Golfförbundet (SGF) lägger all medieförsäljning hos annonsnätverket Traveas AB. Med Traveas teknologiplattform stärker SGF sin satsning på digital media och en enhetlig annonsavdelning för hela medieportföljen skapas.

Det samlade erbjudandet mot annonsmarknaden innefattar, utöver det via Traveas redan befintliga konceptet ”SGF Bekräftelsemail”, även tidningarna Svensk Golf samt Golf & Affärer, Golfguiden och Golf.se.

SGF påbörjade sin satsning mot det digitala redan 1995 då Golf.se startades. Lanseringen av Golfens IT-system (GIT) skedde 2004. 2010 presenterades en ny och modernare version av Golf.se som i dag är en av Sveriges största sportsajter. En satsning som nu förstärks. SGF och Traveas har samarbetat framgångsrikt sedan 2011 då Traveas lanserade SGF Bekräftelsemail.

Europas största golftidning Svensk Golf och Golfguiden når samtliga hushåll med minst en golfare, branschtidningen Golf & Affärer alla som arbetar inom golfen. Genom att samla tryckta som digitala produkter nås större tyngd i erbjudandet mot annonsmarknaden.

SGF nyttjar redan Email Composer, en del av Traveas teknologiplattform för bokningsbekräftelser. Genom samarbetet uppstår synergier mellan annonser som bokas för bekräftelsemejl, med annonser som visas på Golf.se. Därmed går det att fullt ut nyttja Traveas annonshanteringssystem för alla digitala produkter.

I samband med affären meddelas även att Traveas från och med 1 mars 2012 anställer samtliga funktioner som tidigare arbetat med försäljning, traffic och annonsproduktion för Svenska Golfförbundets medieprodukter, den så kallade ”Golfgruppen”.

- När vi samlar hela försäljningsuppdraget kan vi nyttja kombinationen av Traveas teknologi med ”Golfgruppens” erfarenhet inom försäljning av golfrelaterade medier. Att i en framtid kunna knyta ihop all försäljning i ett annonshanteringssystem ger givetvis stärkta möjligheter till segmentering, träffsäkerhet och leverans för våra annonsörers kampanjer säger Roger Andersson, kommunikationschef på SGF.

- Att vi får förtroendet från Svenska Golfförbundet är ett oerhört starkt kvitto på kraften i det annonsnätverk vi skapat. Lanseringen av SGF Bekräftelsemail under 2011 bekräftade vår modell och teknologi, och den här affären gör att vi fullt ut kan växla upp kraften i vår plattform. Att samtidigt kunna anställa mycket kompetenta individer gör givetvis att vi också kan öka kraften i vår försäljning, säger Gustaf Karling, VD Traveas AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Roger Andersson
Kommunikationschef, Svenska Golfförbundet
E-post: roger.andersson@golf.se
Tel: 08-622 15 79

Jack Melcher-Claësson
Co-founder och Vice VD, Traveas AB
E-post: jack@traveas.com 
Tel: 070-787 20 08