Deltagarrekord på seminarieturné

En breddtävling som lanseras 2012 med sikte på OS 2016 och nytt material från golfens omvärld samt en enkät med 40 000 svar om golfspelarnas syn på landets klubbar och anläggningar. Det är något av det Svenska Golfförbundet presenterar i ett digert seminarieprogram på tolv orter. Närmare 1 400 anmälda betyder deltagarrekord.

Först ut är Sundsvall tisdag 31 januari och sista passet går i Umeå 23 februari. Det här är tredje gången som golfens verksamheter diskuteras i seminarieform under en resa i Sverige.

Frågor som berör hela Golfsverige och vänder sig till såväl ideellt arbetande på klubbar och anläggningar som yrkesverksamma tas upp.

- Vi har fått väldigt positiv återkoppling från tidigare resor men även förslag på vad som kan göras bättre. Det bygger vi vidare på och ambitionen är att hela tiden ta fram bra ämnen. I år det rekordmånga som anmält sig och det är fullt på de flesta orter, säger projektledaren Jan Ekblom.

Verksamhetsseminarier 2012 är namnet på resan. På programmet står allt från briefing om trender som kan påverka golfen, fakta från omvärldsanalysen, fyra olika seminariepass (golfspelet, bana, administration & reception och ledning & styrelse) till en avslutande diskussion om bland annat idéskissen för en framtida finansiering av SGF:s verksamhet.

Flera ämnen har diskuterats tidigare och följs nu upp, några är nya. Exempelvis ska en enkät presenteras om hur nöjd golfaren är med den klubb eller anläggning han eller hon besökt. Över 40 000 mailsvar finns.

- Vi lanserar en ny stor breddtävling tillsammans med Sveriges Olympiska Kommitté känns häftigt. Sen kommer vi presentera statistik som visar att det finns otroligt många svenskar som aldrig spelat golf men som är intresserade av att prova, säger Jan Ekblom.

Datum och orter för Verksamhetsseminarierna:
31 januari Sundsvall, 1 februari Höör. 2 februari Falkenberg, 6 februari Växjö, 7 februari Jönköping, 9 februari Göteborg, 13 februari Linköping, 14 februari Örebro, 15 februari Stockholm, 16 februari Uppsala, 20 februari Luleå, 22 februari Umeå.

Nyheter och information kring Svenska Golfförbundet och golf finns på www.golf.se

För mer info kring Verksamhetsseminarierna, kontakta:

Jan Ekblom. 08-622 15 28, jan.ekblom@golf.se eller Daniel Rosendahl 08-622 15 34, daniel.rosendahl@golf.se

Medierepresentanter som vill bevaka seminarier, vänligen kontakta Roger Andersson, SGF:s kommunikationschef, 08-622 15 79 eller roger.andersson@golf.se