Här får du som jobbar på golfklubb vägledning i var och hur du kan få svar på dina frågor.
Innan du kontaktar klubbsupporten
✓ I onlinehjälpen för GIT hittar du svaren på i stort sett alla dina frågor.
✓ Det finns också en snabbhjälp inne i GIT. Klicka på symbolen "S" uppe i högra hörnet för att få hjälp med att fylla i dina inställningar.
✓ Du kan även klicka på frågetecknet i nedre högra hörnet på valfri sida i GIT, så guidas du till mer information på Onlinehjälpen samt övriga tips.
Kolla alltid om svaret på din fråga finns på något av dessa ställen, innan du kontaktar klubbsupporten.
När ska jag vända mig till klubbsupporten?
Om du inte får svar på dina frågor efter att ha testat punkterna ovan är du välkommen att kontakta klubbsupporten via formuläret nedan. De kan hjälpa dig med felsökning, vägledning och stöd, men gör inga inställningar åt klubben i GIT.
För mer omfattande hjälp hänvisar vi till våra GIT-utbildare.
Supportformulär
☞ För att skicka in ett ärende till klubbsupporten, använd det här formuläret.
Anlita en GIT-utbildare för mer hjälp
Behöver du och din klubb ytterligare hjälp med GIT? Tveka då inte att anlita GIT utbildningsteam, ett gäng riktiga GIT-proffs!
GIT-utbildare kan göra inställningar åt klubben och genomföra utbildningar på plats eller via Teams. Du kan välja mellan skräddarsydd hjälp eller färdiga paketlösningar.
En avgift tas ut för tjänsterna, men det är en god investering som kan spara din klubb många arbetstimmar och ger värdefull kompetens. Läs mer här.
Är du golfspelare?
Då ska du i första hand vända dig till din hemmaklubb för support och svar på frågor kring bland annat medlemskap, handicap, regler, Golf-ID och Grönt Kort.
Du kan också hitta svar på vanliga frågor via frågetecknet nere till höger, eller titta på sidorna för spelare på golf.se.
Systemen övervakas dygnet runt, året runt
GIT och Min Golf driftövervakas dygnet runt, året runt, av ett jourteam (ej en del av klubbsupporten) som finns redo att agera om det uppstår störningar av allvarligare karaktär i driften. Larm skickas automatiskt till teamet vid långa svarstider eller otillgänglighet.