Kävlinge tog personlig kontakt

Kävlinge GK tog 2014 kontakt med samtliga nya medlemmar för att höra hur de upplevt säsongen samt om de ville vara kvar som medlemmar 2015.

Snabbfakta

Antal hål: 18
Byggd: 1990
Projekt genomfört: 2014

Syfte med projektet

Att efter säsongen kontakta de nya medlemmarna i syfte att de skulle uppleva att de blev sedda och att klubben bryr sig.

Så gjorde Kävlinge GK

Genom att aktivt ringa alla som blev nya medlemmar under hösten 2014 ville man visa att klubben har intresse för sina medlemmar och samtidigt få reda på vad som varit bra och dåligt under säsongen. Med cirka 150 telefonsamtal ville man förhindra eventuella utträden från den mest känsliga gruppen.

Samtalen mottogs mycket positivt och man lyckades behålla fler medlemmar än vad man trott. Klubben har som målsättning att samtliga medlemmar kontaktas muntligen under hösten 2015.

För mer information kontakta

Det finns ingen tillgänglig bild.