Ny arbetsstruktur i Sjögärde
Sjögärde GK har påbörjat ett arbete i Revenue Management med ett tydligt arbetssätt mot uppsatta mål. Det ska öka kundnöjdheten.
Snabbfakta
Antal hål: 18
Invald i SGF: 1994
Projekt påbörjat: 2015
Syfte med projektet
Att genom det strukturerade arbetssättet uppnå en bättre ekonomi och större kund- och personalnöjdhet.
Så gjorde Sjögärde GK
Klubben har via utbildning påbörjat ett strukturerat arbetssätt med Revenue Mangement för att öka kundnöjdheten och få högre intäkter. Genom olika mallar skapas en affärsplan för klubben och en kommunikationsplattform mot medlemmar. Man har tre tydliga ”målgrupper” - ekonomi, personal och kund. Bland annat är målet att ha 50 % intäktsökning över 5 år.
Beträffande kundnöjdhet använder man sig av Net promotion score (NPS) via Quick search.
För mer information kontakta
- Patrik Ekman
- Sjögärde GK
- Tel: 073-525 20 20
- E-post: info@sjogarde.se