Kända ansikten i Golfsverige blir klubbrådgivare på Svenska Golfförbundet

Rekryteringen av Svenska Golfförbundets nya klubbrådgivare är nu i mål. Fem nya medarbetare har anställts utöver de två som anställdes i januari 2016. Ett namnkunnigt lag av erfarna personer bildar nu ett kompetent och handlingskraftigt team ute på fältet i den förstärkta organisationen för klubbrådgivning.

Rekryteringen av nya klubbrådgivare till Svenska Golfförbundet (SGF) är klar. Ett namnkunnigt lag av erfarna personer bildar nu ett kompetent och handlingskraftigt team ute på fältet i den förstärkta organisationen för klubbrådgivning.

Rekryteringen av SGF:s nya klubbrådgivare är nu i mål. Fem nya medarbetare har anställts utöver de två som anställdes i januari 2016. Det kompletta teamet av klubbrådgivare som kommer att arbeta geografiskt utspritt över Golfsverige består av:

• Fredrik Kocon, tidigare vd för More Than Golf. Började den 1 januari.
  • Lena Dahlgren Lindström, tidigare klubbchef på Umeå GK. Börjar den 30 maj.
  • Stefan Janson, tidigare klubbchef på Karlstad GK. Börjar den 30 maj.
  • Sandra Tancred, tidigare klubbchef på Jönköpings GK. Börjar den 30 maj.
  • Pelle Sättare, tidigare vd för Golf South Sthlm. Börjar den 30 maj.
  • Per Svensson, verksamhetsutvecklare på SGF sedan 2009. Började sin nya tjänst den 1 januari.
  • Matz Bengtsson, tidigare klubbchef på Visby GK. Börjar den 30 maj.

Staben bestående av Bo Bengtsson, Thomas Bergman och Johan Kannerberg fortsätter som tidigare att erbjuda rådgivning till klubbarna från SGF:s kansli, inom områden som juridik, försäkring, medlemskap, skatter och avtal. Den nya organisationen beräknas vara fullt operativ under hösten 2016.

– Vi är otroligt nöjda med rekryteringen av klubbrådgivare på fältet, säger Bo Bengtsson, biträdande generalsekreterare och chef för verksamhetsområdet Klubb och anläggning. Vi har nu ett starkt team av seniora och kompetenta personer med lång arbetserfarenhet från Golfsverige. Tillsammans med vårt befintliga team av ämnesexperter på kansliet kommer de att kunna ge golfklubbarna kvalificerad rådgivning och coachning.

Det övergripande syftet och målet med klubbrådgivningen är att skapa en grund för välmående golfanläggningar i Sverige med nöjda medlemmar, gäster och medarbetare, vilket i sin tur leder till en ekonomi i balans med en attraktiv verksamhet för golfanläggningarna.

Klubbrådgivarna ska, tillsammans med SGF:s bankonsulenter och juniorkonsulenter, aktivt stötta klubbarna enligt en utarbetad modell kallad tillväxtprogrammet. Modellen utgår ifrån att analysera nuläget och utarbeta beslutsstöd, men också att instruera, implementera, coacha och utbilda klubbledarna i en rad olika ämnen och områden.

En mer omfattande presentation av de nya klubbrådgivarna och vilka regioner de kommer att vara ansvariga för finns här. Mer information om klubbrådgivningen och tillväxtprogrammet finns här.

För mer information, kontakta:
Bo Bengtsson, biträdande generalsekreterare Svenska Golfförbundet
E-post: bo.bengtsson@golf.se