Premiär för golf.se i ny skepnad
Svenska Golfförbundets sajt golf.se byter nu skepnad till en mer modern, uppdaterad och i många stycken förändrad version. Med fokus på det som händer i Golfsverige anpassad till den stora målgrupp personer med ett engagemang i golfklubb eller anläggning.
Svenska Golfförbundets sajt golf.se byter nu skepnad till en mer modern, uppdaterad och i många stycken förändrad version. Med fokus på det som händer i Golfsverige anpassad till den stora målgrupp personer med ett engagemang i golfklubb eller anläggning.
Efter försäljningen av förbundets medieverksamhet till Egmont har golf.se delats i två nya sajter. Mycket av det material som är riktat till den enskilde golfaren, tourtävlingar, utrustning, instruktion, golfguiden eller golfresor finns nu på svenskgolf.se som drivs av Egmont.
Min Golf, ett av Sveriges största bokningssystem kan man fortsättningsvis nå via båda sajterna!
”Vi vill på nya golf.se lyfta fram det material som gör vardagen lättare för golfledare, de som arbetar på golfklubbar och anläggningar, samt andra personer som helt enkelt behöver eller vill veta vad som sker inom den stora verksamhet som finns i Golfsverige”, säger Ove Ellemark, chef IT och digitala plattformar på Svenska Golfförbundet.
Stort fokus har lagts på att förbättra arbetet för redaktörerna i senaste versionen av EpiServer. Hela webbplatsen är modulärt upplagd vilket gör det enkelt för redaktörerna att skapa ”levande” sidor. Sajten har också anpassats till förbundets nya grafiska profil.
”Förbättrad sökfunktion och kategorisidor ger snabbt överblick. Vanliga regelfrågor besvaras via animerade filmer, en unik nyhet. Rörligt material kommer att öka och vara en prioritering. Unikt är också faktabasen med de goda exemplen som används för att öka golfens synlighet. Just nu har vi 150 exempel på smarta saker som görs i landets golfklubbar för bland annat media att ta del av”, säger Lina Hoof, webbredaktör på Svenska Golfförbundet.
Nya golf.se har arbetats fram i samarbete med webbyrån Meridium som svarat för utvecklingen och med Burro som ansvarat för designarbetet. Samarbetet med Burro inleddes redan 2008 och med Meridium har förbundet samarbetat i två år där Meridium vidareutvecklar och förvaltar alla digitala kanaler på Svenska Golfförbundet.
Se nya sajten här – www.golf.se
För ytterligare information, kontakta:
Ove Ellemark, chef IT och digitala plattformar på Svenska Golfförbundet: tel nr 08-622 15 68, e-post, ove.ellemark@golf.se
Lina Hoof, webbredaktör Svenska Golfförbundet: tel nr 08-622 15 16, e-post, lina.hoof@golf.se