LPGA-tour i goda händer - Bilder 2015
- I will do anything for a photo in New York Times, säger LPGA-chefen Mike Wahn vid presskonferens årets tourfinal.
Han gör det med en ost på huvudet, han gör det med självförtroende och under rubriken styrka, stabilitet och fortsatt tillväxt.
Mike Wahn har varit ansvarig för LPGA-tour sedan 2010 och redan från början skapade han ett lag som innefattar både medarbetar och spelare som efter fem år är starkt och framgångsrikt.
Till 2015 blir det 33 officiella tävlingar, två fler än 2015 och prispengarna ökar med $4 miljoner till $63,1 miljoner och även TV-sändningarna ökar till över 400 timmar samt att vid sex tävlingar sänds helgens spel av stora nationella Tv-kanalerna.
Anledningen till att Mike Wahn satt med en ost på huvudet är att LPGA-tour 2017 ingår ett samarbete med Oneida Nation i Wisconsin. Att redan i november kunna presentera en ny tävling till schemat 2017 med $2 miljoner i prispengar visar på just styrka, stabilitet och fortsatt tillväxt. Det visar också att LPGA-tour under Mike Wahns ledning jobbar proaktivt och långsiktigt.
- I'm just enjoying sitting here watching you talk with that thing on your head, säger Kraig Kann kommunikationschef på LPGA-tour efter att hans chef presenterat Oneida LPGA Classic.
Mike Wahn fyller på och ger både Kraig och alla som gillar att ta roliga bilder en möjlighet till.
- I'm excited to include the Oneida Nation as part of the LPGA family and really excited about summer 2017. I'm going to actually play the pro‑am in a Cheesehead.