Instagram en väg in på LET

Jag är helt på det klara med att en tävlingsarrangör har frihet att använda sina "Sponsors Invitations" hur de vill. 

Det har också arrangören av Omega Dubai Ladies Masters på Ladies European Tour gjort. De har bland annat bjudit in två damer som är bättre på Instagram än de är på golf.

Blair O´Neal har 151 000 följare på Instagram och finns inte med på världsrankingen vilket borde innebära att hon inte spelat i någon tävling de två senaste åren.

Paige Spiranac har 860 000 följare på Instagram och är rankad på plats 1 106 på världsrankingen. Hon har spelat två rankinggrundande tävlingar varav en torde vara förra årets Omega Dubai Ladies Masters.

Jag hoppas att arrangören får den mängd och den typ av uppmärksamhet som ligger till grund för att dela ut dessa inbjudningar. Om detta är smart, pinsamt eller till och med gubbsjukt är för var och en själv att bestämma.

Jag tycker det är pinsamt och osmart i det längre perspektivet av både den lokala arrangören och av Ladies European Tour.

Och visst fattar jag att när jag skriver om detta så gör jag precis det som de önskar, jag ger uppmärksamhet till Omega Dubai Ladies Masters.