KPMG all in, all the way

Condoleezza Rice blir intervjuad efter sitt föredrag där även publiken får ställa frågor via en app eller direkt i mikrofon

Veckans titelsponsor, KPMG, är hela vägen in i sitt engagemang. De aktiverar sitt sponsorskap och skapar verkligen en tydlig allians mellan sitt företag och sina samarbetspartners PGA of America och LPGA.

Igår, tisdag, på plats på årets spelplats, Sahalee CC, annonserade de ett spännande initiativ och en ambassadör med gott renommé i linje med vad de vill uppnå.

Condoleezza Rice tidigare U.S. Secretary of State blir ambassadör för KPMG Future Leaders Program. Vinster från tävlingen och det seminarium, KPMG Women's Leadership Summit, som idag hölls vid 18:e green används till att finansiera programmet avsett för kvinnliga toppstudenter från high school som i höst startar fyrårigt college.

Collegestipendium, ledarskaps retreat på Stanford University under tre dagar i sommar, mentorsprogram och en introduktion till golf. Introduktionen till golf kommer PGA of America och LPGA att ansvara för.

Utöver detta så signerade KPMG igår även ett kontrakt med Mariah Stackhouse som precis avsluta sina studier vid Stanford. Hon var den som förra året avgjorde NCAA Nationals i särspel i finalens sista match när Stanford besegrade Baylor med 3-2. Första gången jag såg Mariah var på en scen på Reunion Resort i samband med välkomstmiddagen av ANNIKA Invitational. Då klev Mariah upp och höll ett energiskt, välformulerat och levande tacktal till Annika som spelarrepresentant hos AJGA.

Idag satt Mariah och lyssnade på Condoleezza Rice, Annika m.fl. vid KPMG Women's Leadership Summit.

Att KPMG väljer Mariah är inte förvånande. Det som sticker ut är att de så tidigt går in i ett sponsoravtal med en spelare utan spelrättigheter som proffs. Men de har gjort sin hemläxa gällande Mariah. De visar med sitt val att de har koll och att de är beredda att gå in på olika nivåer. De visar att de verkligen stödjer golf, kvinnor och även golf för och spelad av kvinnor.

KPMG visar i sin aktivering av sitt sponsorskap att de är all in, all the way och inte är nöjda med att bara vara titelsponsor och servera buffé och rosé till kunder i lounge vid 18:e green. De får sitt sponsorskap att vara längre och nå längre än bara tävlingsveckan och de gör det i linje med sin kärnverksamhet.