Els Club är en av banorna som utgör hörnpelarna i Dubais digra golfutbud. Foto: Els Club

Leva

Solresor satsar på Dubai

Dubai har blivit allt hetare som golfdestination. Nu har Solresor Golf tecknat ett nytt samarbetsavtal med emiratets turistbyrå - i avsikt att förstärka den svenska resenärens utbud ytterligare. – Det här kommer att betyda större och mer prisvärt utbud för resenärerna, säger Peter Ellqvist på Solresor Golf.

Text: Tobias Bergman • 2014-10-21 Uppdaterad 2014-10-21

Förenade Arabemiraten har snabbt seglat upp som en av världens allra mest spännande golfdestinationer – inte minst för svenskar.

Flygtiden (ca 6.30), antalet flygmöjligheter samt solsäkerheten under vintertid är faktorer som har hjälpt. Men också det ökade utbudet av banor. Abu Dhabi satsar hårt på golf, liksom något mindre exklusiva Ras al Khaimah – men det är fortfarande Dubai som har ledartröjan när det gället antalet banor.

Problemet är dock att de flesta av dem är väldigt exklusiva, med rondpriser på ungefär 1 500 kronor. Det hoppas nu Solresor Golf kunna ändra på, via ett långsiktigt samarbetsavtal med emiratets turistorganisation.

– Vi har inlett ett samarbete med dem, med avsikten att få ner ännu fler resenärer till den här fantastiska golfdestinationen. Tanken är att vi tillsammans ska skapa ett större och mer prisvärt utbud för resenärerna, säger Peter Ellqvist, produktchef på Solresor Golf.

Hur gör ni det?
– Tanken är att vi ska hitta tydligare paketeringar mellan hotell och golfbanor. I dag blir det ofta ganska kostsamt eftersom hotellen och banorna inte har med varandra att göra, vilket är tvärtom jämfört med resorts i andra länder. Men vi kommer att se fler nya samarbeten nu, vilket leder till lägre priser, säger Ellqvist.


Text: Tobias Bergman • 2014-10-21
LevaNyheter
Rulla till toppen